Skärpning Linda!

Idag bär det av till Malung föratt besikta bilen. Alltså tänk om jag inte hade kollat igår, då hade vi stått här utan bil... Nu får det bli ändring här. Jag vill ha tillbaka mitt galma jag, innan graviditeten... Den Linda som hade lärt sig hela schemat i skolan efter en vecka, den Linda som hade stenkoll på varenda liten sak och som direkt la märke till om någon varit inne i hennes rum och lånat en penna eller så...;-) Nä nu är det skärpning som gäller!

Liam vaknade halv fem idag... Patrik gick ner med honom och gav välling och bytte blöja. Sedan kom de upp igen och tydligen somnade de om igen för jag vaknade av att Liam satt mellan oss, då var klockan kvart i sju. Jag gick upp med honom då eftersom inte Patrik fått sova så mycket och så ska han ju köra idag så.... Fast jag är ju kapabel att köra jag med i och försig...;-)


*Sofia, såg vad du skrivit på MSN igår, vad skönt att höra att hon mår bättre nu....=)*  

Lägger ni några biler på snyggingen som jag fick igår...=)



Springa ute i skogen får Kita göra hur mycket hon vill nu.... Det värmer att veta att hon får göra det för det mår hon sååå bra av...



Kitas bästa kompis som hon umgås med på dagarna när matte och husse är och jobbar...;-)



Hon har blivit så snygg i kroppen. Ett riktigt muskelknippe...;-)



Tyvärr är hon inte i toppform just nu då hon kastrerades i tisdags.... lilla gumman... Men nu är hon visst mycket piggare än vad hon var när det här kortet togs.... Nu kan hon ju leka med sina killkompisar året om....=)

Anledningen till att Kita nu kastrerades (det heter tydligen så när de tar bort allt på en tik, något jag inte visste innan) var framför allt för att hon vid tidigare löp fått juverinflammation och detta kan äldre tikar dö av plus att om de haft de tidigare så är det stor chans att de får det igen... Sedan så ska hon ju inte användas i avel så.

Säg något snällt
Postat av: Isabelle

haha, vilka flashbacks jag fick från gymnasiet... Vi andra behövde inte ha koll på någonting för vi visste ändå att du alltid hade stenkoll. "Linda, när börjar vi?", "Linda, vilken sal ska vi vara i?","Linda, har vi några läxor tills imorgon?" Haha :)

2009-05-28 @ 09:55:44
Postat av: sofia

Ja jag tycker de är snällast både mot hane och tik att kastreras för varför ska dom ha massa hormoner och, som för hanarna bli stissiga när de är en löptik i närheten, och som för tikar, varför ska dom behöva utsättas för en risk som dom kan slippa när dom ändå "bara" är familjehund? Kita lever loppan på landet och hälsar glatt till er, ni är välkommna att hälsa på när som helst:D

2009-05-28 @ 17:35:48
URL: http://sodiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0