Godkväll söndag...

Helger har gått alldeles för fort...jag som tyckte mycket mer om veckorna...;-) NÄ inte nu längre när det är så mycket att göra i skolan. Den här helgen har verkligen varit jätte mysig och jag har njutit till 100 %...=)
I fredags kväll gjorde jag klart ett arbete och skickade in (som jag nämnde innan här). Sedan har jag faktiskt inte rört skolan. Jag gör verkligen inget annat på veckorna så jag känner att jag måste få göra annat under helgerna för att orka med 5 dagar i sträck sedan... Igår lördag var vi hemma och fixade... Patrik gjorde rent altanen med nya högtryckstvätten och vilken skillnad det blev  =) Förra sommaren skrubbade jag insidan, och det var såååå jobbigt, och så tar det 10 minuter så har Patrik gjort rent HELA altanen och då även golvet med altantvätten vi fick med!!!! Tänk om jag hade vetat att den där underbara ;-) maskinen fanns förra året....
Vi gjorde iordning en rabatt också. Vilken skillnad det blev. SÅ trevligt...=) Sedan blev det så så klart grillning framfåt kvällen...
Mormor/mamma var ju hit en stund också, det får vi inte glömma....=)

Och sedan var det ju...hmmm....  eurovision...hmmm....kanske vi inte behöver diskutera...hmmm.....

Idag har det så klart varit ute, ute, ute i det vackra vädret. Jag har börjat i en till rabatt men är inte klar. Patrik hämtade sin lillebror i stan på förmiddagen och så var de här ett tag. Pappa/morfar kom också på förmiddagen och fikade och umgicks med liam medan jag fortsatte i rabatten...
Pojkarna åkte sedan iväg på fyrhjulingarna och morfar åkte hem så då gick jag och Liam in en stund så Liam kunde vara på golvet och leka som han ville. Det var dock bara roligt en stund...
Ja just det. När vi gått in så lät jag ytterdörren vara öppen och så satt jag kompostgrinden (ja jag vet, jag måste köpa en ordentlig) i öppningen mellan köket och hallen. Satt även en fotölj ivägen för annars är det ju lätt för Liam att riva ner grinden... Jag satt mig vid datorn i ca en minut och så hör jag någon gnälla lite långt borta, men jag tänker att det kan ju inte vara Liam för han är ju i köket, alltså rummer bredvid, men jag går och tittar i alla fall och då hittar jag min köra son i gruset utanför, tre trappor ner!!! Jag blir ju så klart alldeles till mig och skyndar mig fram, men har verkar inte ha gjort illa sig... Efter det stängde jag dörren! Fattar inte hur de kan vara så snabba.... Elllr jo jag har ju sett hur han gör men ändå... Hur kan han vara så stark som flyttat de jag satte i öppningen? kanske är en bättre fråga....

Eftersom Liam tyckte att det var så tråkigt att bara vara hemma (som vanligt) så tog vi en promenad till Bergslagsodlingar. Tänkte ta bilen först men kom fram till att det var alldeles för fint väder för att åka den lilla biten. Sedan skulle jag ju bara titta, eventuellt ha blommor till köksfönstren... Varm bev man i alla fall av att gå dit och sedan var det JÄTTE varmt där inne ju... Hittade ingenting till köket. Eftersom jag måste ha små blommor då jag bara kan ha små krukor, så är det inte det lättaste. Jag vill även helst ha gröna växter och gärna ganska höga... och så får de inte vara för dyra eftersom jag ändå kommer ta dö på dom...;-) (Jag har lyckats tagit dö på två kaktusar som jag slängde igår....hmmm....)

Sedan bar det av till svärmor/farmorf ör att lämna lite saker till Patrik som var där. Självklart var vi kvar en stund också...=)

Så en sammanfattning på detta långa är att jag är totalt slut och skulle kunna somna på stört. Liam sover sedan länge efter att ha trivts som fisken i vattnen HELA helgen...;-)

Imorgon är det bara att ta sig tillbaka till verkligheten. Något varje dag... Jag vill träffa alla mina vänner och Liam vill leka med sina, men det får väntas. Det kommer ett slut även på det här så...

Säg något snällt
Postat av: Hanna

låter som, ni haft de mycket mysigt. Jag har inte heller gjort nå skola denna helgen, usch vill bara koppla av. Som sagt bara tre veckor kvar nu väl?? Lovely sen kan vi ses!!

2009-05-18 @ 06:40:17
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0