Inatt....

När Liam hade tröttnat på att sova vid fem (trevligt) så fick han flaska och när vi skulle sova igen så råkade jag se något på TV:n. Det är ett program för mammor som jag tittade på i somras när jag hade svårt att sova. De pratade i alla fall om det här med att inte amma. Alla där hade ju så klart ammat sina barn utom EN, ja en! Redan där börjar jag undra vad som är fel.... Hon satt i alla fall där och såg allmänt dum ut. Välklädd, perfekt hy, långa naglar... ja ni kan ju tänka er. Hon såg alltså riktigt "upptagen" ut. SÅ nu fattar jag hur andra ser på  ossHade jag inte suttit i den situationen själv så hade jag tyckt att hon varit så puckad för de fick verkligen henne att fråmstå som det. Varför?
Varför är det så farligt med något nytt?
Det är ju inte deras barn man inte ammar ju, eller?

Funderade även på varför, varför man inte kan få någon info om det. Varför det inte finns? Är det såååå hemskt?

Man får så många olika broschyrer om amning när man går till MVC, men inte en skymt av en för de som inte vill/kan amma!

Funderar....och kommer förmodligen aldrig sluta göra det...:) (sån är jag)

Säg något snällt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0