+25 grader

Gräset är klippt, tvätten är tvättad, huset är städat och morgonpromenaden är avklarad...Kan det bli bättre!?

Och vaaaarmt är det också. Jätte svettigt blev det på promenaden fast jag tog det lugnt i backarna..... ;-)

Gårdagen var nog den effektivaste på länge tror jag. Fick massor gjort fast jag hade Liam själv.... Morgonen gick åt till att städa här inne och tvätta lite. Betala räkningar och sätta in papper i pärmar hann jagockså med. Sedan fick Liam lunch och somnade i vagnen. Då passade jag på att måla lister som ska upp i köket, äta lunch i lugn och ro på altanen med lite reklam att läsa, tvätta fönster på utsidan, klippa ner buskar...
När Liam vaknade tog vi en promenad och sedan började vi klippa gräset. Det tog en stund eftersom Liam inte orkade så lång stund åt gången, men det blev klart till slut....=)


Här satt Liam en stund medan jag klippte gräset... Det är svårt att hitta skugga på den här gården har jag märkt så det fick bli på gruset... Men det gjorde inte Liam så mycket för då kunde han plocka stenar och lägga i vattnet....;-)


Sedan fick han för sig att han skulle kliva ur baljan, klättra upför trapen och krypa in... Detta tog väl ca 5 sek så det var bara att skynda sig efter... Sedan skulle jag titta på honom när han gickefter soffkanten, ibland undrar man vad de tänker egentligen...=)

När Patrik kom hem vid fyra så hoppade jag i alla fall in i duschen och åkte sedan och handlade i min ensamhet. Ganska skönt efter en dag med en VÄLDIGT busig unge... Men han var på sådant strålande humör hela dagen så det var inga svårigheter att få nåt gjort...=)

*Jag börjar kunna urskilja ett smail på korten som han nog kommer att använda flitigt under de närmaste åren...;-)*

Nä nu är det bästa att jag hoppar in i duschen, byter kläder och väcker den stackarn som hade lovat att skjutsa hem från Ludvikafesten inatt...

Säg något snällt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0