För den nyfikne...

...eller till Hanna kanske jag ska skriva....;-)

Men jag börjar från början för alla andra...
Jag och Hanna diskuterade det där med att Liam dricker lite väl mycket välling nattetid och vägrar nu för tiden sova i sin säng mer än på kvällen. Det sistnämnda är ju inte något större problem om det inte vore för att Patrik har så svårt att sova då(vilket jag förstår då jag var lika dan i början) och stannar många gånger kvar nere i soffan för att få sova nåt.... VÄllingen tycker inte jag att han ska dricka HELA nätterna för han äter ju knappt på dagarna då och det blir bara en ond cirkel...
I alla fall så peppade Hanna på mig lite igår och jag kände att jag var ju tvungen att försöka fast jag visste hur det skulle bli.. Det började egenligen redan vid nattningen då Liam inte alls hade några planer att sova och tyckte nog att vi kunde gå ner igen men jag GAV MIG INTE och efter en timme av gallskrikande så somnade han helt utmattad bredvid mig... Jag lade då in honom i hans säng (att han ska somna i sin säng är ett projekt som kommer den dagen som jag känner att det passar, om det nu gör det). Vi gick och lade oss lite senare och vid elva-tolv vaknade han igen men då räckte det med att jag stoppade in nappen och lade över täcket så somnade han om igen....(redan här hade jag tagit upp honom om det hade varit en vanlig natt) Sedan gick det enda till klockan två innan han vaknade igen och först trodde jag inte att han skulle göra nåt motstånd då heller men ack så fel jag hade... En och en halv timme senare kunde jag lägga mig igen i sängen. DÅ hade Liam gallskrikit konstant och tillslut skackade han som ett asplöv.... DET VAR SÅ J*VLA JOBBIGT HANNA!!! Till en början var jag där inne med honom och sedan gick jag ut emellan åt, det sistnämnda var ingen bra idé för han blev ju bara ännu ledsnare när han såg att jag försvann så tillslut satt jag i sängen bara... Patrik frågade om han skulle gå in och försöka men jag tror tyvärr bara att det skulle ha blivit värre eftersom han förmodligen bara skulle ha blivit ännu piggare när han fått se sin pappa så vi väntade ut det helt enkelt... Till slut somnade han i alla fall och jag var tvungen att gå in och rätta till honom och lägga på honom täcket. Han vaknade till en gång efter det men somnade fort igen och nästa gång jag hörde honom var klockan tjugo över sju.... Jag vann till slut men det var det jobbigaste jag någonsin har gjort kan jag lova!!!!! När jag gick in till honom för 5011 gången och han tog tag hårt i mig och skakade som ett asplöv när jag skulle lägga ner honom på kudden så hade jag lätt kunna ta upp honom bara och lagt honom under mitt täcke, men jag höll ut och jag vet att det kommer att bli bättre...


Världens bästa góunge....

Säg något snällt
Postat av: Hanna

BRA JOBBAT LINDA!! wohoooo du vann kampen. Lovar att första natten är värst, från o med nu kommer de bara bli bättre! Jag känner på mig att du inte alls kommer få de lika jobbigt i natt för dom fattar ändå rätt snabbt de små va de är som gäller, o dom vore ju dumma om dom inte stretade emot lite o testade gränserna. Va du tvungen o byta på han nåt i natt då eller vart de också bättre utan all den där vällingen? Stolt över dig, vet ju att du o jag inte är några nattugglor precis, men som sagt nu är de värsta över! :-D

2009-07-29 @ 09:26:41
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Louise

Starkt gjort av dig linda!

Tänk om min karl va lika stark som dig o kunde göra sådär med sin dotter... hon är snart 4 o sover inte i sin säng om nätterna, o hon kan inte somna själv utan man måste ligga breve henne...

2009-07-29 @ 15:26:46
URL: http://louiseberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0